Claude Oscar Monet – Willows, Giverny
1886
На эту операцию может потребоваться несколько секунд.
Информация появится в новом окне,
если открытие новых окон не запрещено в настройках вашего браузера.
Для работы с коллекциями – пожалуйста, войдите в аккаунт (open in new window).
Поделиться ссылкой в соцсетях:
COMMENTS: 2 Ответы
Да! Мог получиться гениальный художник. Какие цвета, сюжеты – чудо. Но занялся мазнёй, которую назвали имрессионизм. Лень-матушка это называется. чтобы побольше успеть намазать.
Но это моё мнение.
Что вы! Импрессионизм просто надо понять и полюбить! А Моне и есть гениальный художник. Вы только посмотрите на его картину "Кувшинки"
Подумайте, разве лень, разве легко писать один и тот же предмет при разном освещении?
You cannot comment Why?
The trees themselves dominate the foreground, their slender trunks rising from a ground plane defined by patches of yellow and blue-green pigment applied in short, energetic strokes. The lower portion of the composition is darker, suggesting shadow or distance, while the background recedes into a soft, indistinct blur. There’s an absence of clear horizon line; instead, the eye is drawn upward through the verticality of the trees, then diffused by the atmospheric perspective.
The color palette is restrained but evocative. The dominance of cool tones – greens, blues, and whites – contributes to a sense of tranquility and quietude. The touches of yellow in the foreground introduce a subtle warmth that prevents the scene from feeling overly somber.
Subtly, there’s an exploration of transience. The bare branches suggest a season of dormancy, perhaps late winter or early spring. This evokes themes of renewal and the cyclical nature of life. The indistinct background and diffused light contribute to a sense of impermanence, as if the scene is captured in a fleeting moment.
The composition’s lack of sharp definition encourages an immersive experience for the viewer. Its not merely a representation of trees; it aims to convey the feeling of being present within that environment – enveloped by the light and atmosphere of the grove. The artist seems less interested in documenting reality than in conveying a subjective, emotional response to it.