Part 2 Louvre – Luca Cambiaso -- Venus and Adonis
188х105
На эту операцию может потребоваться несколько секунд.
Информация появится в новом окне,
если открытие новых окон не запрещено в настройках вашего браузера.
Для работы с коллекциями – пожалуйста, войдите в аккаунт (open in new window).
Поделиться ссылкой в соцсетях:
COMMENTS: 4 Ответы
Лука Камбьясо, он же Лука Камбьязо (Luca Cambiaso)
В двух словах. Картина зрелого периода, скорее всего писалась в Эскориале, в конце жизни, вот имя автора и дано на испанский манер, а не итальянский. Тем более и работа, и место создания и местонахождение шедевра ограничивается испанией.
Вы бы лучше поблагодарили галлерикс, чем цепляться к мелочам перевода.
Огромная благодарность Галлериксу. Мои уточнения рассчитаны только на то, чтобы указать привычные варианты имён, иначе можно подумать, что это – разные художники. Например, когда-то Рейсдал был Рюисдаль и т.п.
Указывать все варианты произношения имен авторов было бы затруднительно. Поэтому дается одно из них, чаще всего на языке родины художника.
Рёйсдал (или Рейсдаль) звучало всегда одинаково, хотя у дяди Якоба, знаменитого пезажиста Соломона ван Рейсдаля немного другое написание. Дядя и отец художника поменяли в молодости родную фамилию Гуйен, на более артистичную Рёйсдал (Шумящий водопад).
You cannot comment Why?
Below them, a small winged figure – presumably a cherub – appears to be observing the interaction, its gaze directed downwards. The cherub’s presence introduces an element of divine witness or perhaps playful irony to the scene. A large dog lies at the base of the composition, seemingly indifferent to the unfolding drama above.
The background is characterized by a dense, dark forest that recedes into a distant landscape bathed in muted light. This backdrop creates a sense of enclosure and mystery, isolating the figures within their intimate moment. The artist employed a chiaroscuro technique – a strong contrast between light and shadow – to emphasize the physicality of the bodies and to heighten the emotional intensity of the encounter.
The subtexts embedded within this work are complex. The interaction between the two central figures suggests a narrative of passionate love, but also hints at themes of mortality and loss. Adoniss posture implies tenderness, while the woman’s exposed state could be interpreted as symbolic of vulnerability or even sacrifice. The dog, often associated with loyalty and fidelity, adds another layer to the interpretation; its passive presence might signify an impending disruption or a sense of foreboding. The cherub’s role is ambiguous – is it a benevolent observer, or does it foreshadow a tragic outcome?
The overall effect is one of heightened drama and emotional complexity, inviting contemplation on the transient nature of beauty, love, and life itself.