An Allegory (Vision of a Knight) Raphael (1483-1520)
Raphael – An Allegory (Vision of a Knight)
Edit attribution
Image taken from other album: gallerix.org/s/575004734/N/1300819508/
Download full size: 4146×4226 px (6,2 Mb)
Painter: Raphael
Location: National Gallery, London.
Before us is a fanciful allegory. Scholars believe it is part of a diptych. The painter borrowed the theme from a poem by a famous Roman poet. Before us is the first painting. Raphael depicts a hero who needs to make the right choice. He has to decide what is more important: pleasure or virtue. We see the knight sleeping a mighty sleep under a laurel tree. It divides the painting into two parts.
A description of Raphael Santi’s painting The Knight’s Dream
Before us is a fanciful allegory. Scholars believe it is part of a diptych. The painter borrowed the theme from a poem by a famous Roman poet. Before us is the first painting. Raphael depicts a hero who needs to make the right choice. He has to decide what is more important: pleasure or virtue.
We see the knight sleeping a mighty sleep under a laurel tree. It divides the painting into two parts. The artist depicts a woman on each side. On the left side of the canvas we see a vivid embodiment of true virtue. She carries the traditional objects in her hands: a book and a sharp sword. On the right side of the painting we see the personification of true Pleasure. She holds out a flower to the knight, which is a true symbol of love.
The artist sought to imbue this work with a very deep meaning: the knight must balance both of these origins in his life.
The painter manages to convey the differences in the characters of the women through their appearance and certain clothing. We see how austere Virtue is dressed. Her head is covered. The figure of Pleasure is adorned with a fashionable dress of exquisite style. Her hair is playfully loose and coquettishly adorned with a gorgeous flower and luxurious beads.
Virtue is offered a challenging path. We see her against a background of hills and a castle with pointed tops. It can be accessed through a bridge. Pleasure, on the contrary, is portrayed by an incredibly soft landscape leading directly to a lovely sunlit lake.
We don’t feel that these two women are in competition with each other. The artist shows that Virtue and Pleasure have absolutely equal chances. We do not feel that the vision becomes any kind of sharp moral choice for the hero. The ideal knight must combine all these qualities.
At first Raphael wanted to portray Pleasure as a seductress. This can only be seen in the sketch. But on the canvas she is dressed rather modestly. She is the reward of a true knight.
Кому понравилось
Пожалуйста, подождите
На эту операцию может потребоваться несколько секунд.
Информация появится в новом окне,
если открытие новых окон не запрещено в настройках вашего браузера.
You need to login
Для работы с коллекциями – пожалуйста, войдите в аккаунт (open in new window).
COMMENTS: 1 Ответы
НОЧНОЙ БЕРЕГ
Мешком телесным
Себя едва ли внемлешь безднам,
Душою – да –
Той бездне я хотел бы верить,
Где световая мощь, и ей доверить
Комок души.
Насколько молода?
Стал ночью есть –
Ужель жратва по сути
Определяет явь, перед какой пасует
Твой ум?
Ты за жратву послаще
Продашь ли честь?
Страх смерти древен, будто ящер,
Жаль, не исчез.
Итак, душа –
Сколь молода? –
Стареет ли от всех обид, что знаешь,
И от потерь?
Ешь, не спеша.
В еде теряешь
Вопросы, зверь –
Осознавать
Себя насколь уютно зверем?
Хрипим в амбициях, в болезнях мы потеем,
Мокра кровать.
Душа комок –
Ужель она всего комок дрожащий?
Её портрет
Мог дать бы сверххудожник настоящий.
Такого что ли нет?
Стихи, стихи…
Испещрена, как ранами бумага,
Тщеславья дичь.
Свинцовы ядра – их зовут грехи.
И самоотречение – отвага
Отказа от нелепой чепухи,
Опричь
Того, что пишешь строчку,
По позвоночнику огнём она пройдёт.
Залез на кочку,
Коль опубликовался – и орёт
Поэт.
…сейчас вокруг меня ночной сюжет.
За окнами два тополя взирают
На небо, где зелёная луна,
Её лучи из-под воды мерцают,
Какая глубина.
Внезапный резкий лай
Так испугает, будто выстрел.
И стих, который вызрел –
В душе ли? – край
Сегодняшнего, где
Всё быстро, всё мелькает, всё кружится,
И в завтрашнее прёт
Толпой метро.
Оснащена страница
Стихами, и в небытие пойдёт.
Осталось в холодильнике ситро.
К земному припадай! –
Нет! Надоело!
Взыскуя града, ищешь то и дело
Изъяны в том, земном,
Знакомом.
Что отдано столь малым насекомым
Едва ль поймём.
Едва ль
Изменимся, добрее станем
Друг к другу мы.
И маркетинг и менеджмент – они
Порочат, посчитаешь, вертикаль.
Иди же на холмы,
С которых вид
Похлеще, чем с владивостокских сопок.
Мы ко гробам от сосок
Идём. И путь страшит.
Да что же! Неужели жизнь
Лишь путь ко смерти? Вот определенье,
Чья точность вызывает изумленье –
В определенье, верно, окись лжи.
Но как, душа,
Мне чувствовать тебя, осознавать и дале
Твоею силой рваться к вертикали,
Что хороша?
Ночь из корней
Ума вытягивает соки.
Все ночи многооки.
Вино надежды пей…
Прокисло что ль?
Младенец далеко ль от смерти,
Когда он ближе к тверди,
Раз только начал роль?
Что ж – не родиться лучше ль?
Не может быть, что каждое рожденье –
Просто случай!
Осмысленность должна сиять
Во всём – лучи высоких
Миров снабжают участь одиноких
Возможностью насущное сказать.
И пусть она –
Смерть я в виду имею –
Страшна – но так сильна
Святая световая власть,
Что я, смирив себя, сумею
К источнику когда-нибудь припасть.
You cannot comment Why?
The picture has something of this: people, woman, child, wear, two, girl, man, recreation, group, boy, son, leisure, facial expression, happiness, lifestyle, three.
Perhaps it’s a painting of a woman laying on the ground next to a man with a sword and another woman standing.