Francois Boucher – The Forge of Vulcan (Vulcan presenting arms for Aeneas to Venus)
1757. 320x320. Louvre
На эту операцию может потребоваться несколько секунд.
Информация появится в новом окне,
если открытие новых окон не запрещено в настройках вашего браузера.
Для работы с коллекциями – пожалуйста, войдите в аккаунт (open in new window).
Поделиться ссылкой в соцсетях:
COMMENTS: 1 Ответы
Какие краски! Какое разнообразие! Какое богатство вымысла и сюжетов! У этого человека есть все, кроме правды. Нет ни одной из частей в его композициях, которая, будучи отдельно взятой, не очаровывала бы вас. Какое нелепое и крикливое нагромождение всякой всячины! Чувствуешь всю его бессмысленность и все же не можешь оторвать глаз от картины. Она влечет, к ней поневоле возвращаешься! Дени Дидро
You cannot comment Why?
The subtext of the painting lies in the intersection of divine power, beauty, and war. Vulcan, the powerful blacksmith god, is shown in a moment of service to the gods of love and beauty, emphasizing that even in the heavenly realm, strength and artistry are employed for the sake of order and, perhaps, for the protection of beauty and love. The presentation of arms to Venus hints at a future conflict or the need for protection, possibly alluding to the Trojan War and the destiny of Aeneas, Venuss son, who would eventually found the Roman people. The presence of cherubs and doves suggests a complex interplay of divine romance, fertility, and the eventual need for martial prowess, illustrating the multifaceted nature of the Olympian gods and their roles in human destiny. The overall atmosphere is one of opulence, grace, and mythological narrative, characteristic of Rococo art.