Ivan Ivanovich Shishkin – Swamp Polesie
На эту операцию может потребоваться несколько секунд.
Информация появится в новом окне,
если открытие новых окон не запрещено в настройках вашего браузера.
Для работы с коллекциями – пожалуйста, войдите в аккаунт (open in new window).
Поделиться ссылкой в соцсетях:
COMMENTS: 5 Ответы
очень красиво
журавли деревья озеро что может быть прекрасней
идиот!
У меня дома картина такая есть, теперь буду знать чьих рук мастера.
Это не Полесье! Иван Шишкин писал свои работы вскоре после написания этюдов. А в 1890 году он работал на берегу Финского залива, а не на Полесье. Картина превосходная. Вроде тихий летний день, но в то же время ощущается динамика: журавли на земле и далеко в небе, деревья, которые вот-вот начнут качаться от легкого дуновения ветра.. Воспринимается легко, а запоминается невероятной любовью к русской природе ))
You cannot comment Why?
The middle ground features small islands of vegetation, covered in lush green grass and dotted with reeds and sparse trees. Beyond these islands, a dense forest forms the backdrop of the scene, with a variety of trees, including birches and pines, stretching towards the horizon. In the far distance, almost obscured by the trees, hints of human habitation, perhaps small houses or a church, can be discerned, suggesting the proximity of a settlement to this wild landscape.
The overall atmosphere is one of quiet serenity and natural beauty. The subtle play of light and shadow, the muted color palette, and the stillness of the water contribute to a sense of peace and contemplation. The presence of the cranes, often symbols of longevity and good fortune, adds a touch of gentle majesty to the scene. The painting could evoke a sense of the vastness and wildness of nature, a feeling of solitude, and perhaps a longing for a simpler, more harmonious existence. The subtle hints of civilization in the distance might also suggest the contrast between the untamed natural world and the encroaching human presence, or a harmonious co-existence between the two.