Louvre – CARDUCIO VICENTE - St. Bernard of Clairvaux
На эту операцию может потребоваться несколько секунд.
Информация появится в новом окне,
если открытие новых окон не запрещено в настройках вашего браузера.
Для работы с коллекциями – пожалуйста, войдите в аккаунт (open in new window).
Поделиться ссылкой в соцсетях:
COMMENTS: 1 Ответы
99 процентов населения Земного шара никогда не смогут посетить ни один из лучших музеев мира. Что интересно, прктически ни один из музеев не даёт полюбоваться своими сокровищами этим людям в хорошем качестве и разрешении изображений. Практически у всех, – мелкие картинки с плохим изображением. Как же быть с фразой, – "Искусство принадлежит народу"? Чего боятся руководители музеев? Того, что потенциальные посетители налюбуются на шедевры в интернете и не посетят их выстовочные залы? Но это же полный бред! Изображения никогда не заменят живых полотен. Наоборот, те, кто видел качественные изображения на дисплее компьютера будут знать – что и где они захотят посмотреть. Большое спасибо Вашему сайту. Продолжайте в том же духе, жаль только, что картин у Вас для ценителей маловато. Это – капля в море! Пожалуйста, попплняйте свою коллекцию! С уважением, постоянный посетитель.
You cannot comment Why?
The setting beyond the archway reveals a modest building with a red-tiled roof and a small tree visible above it. A horse-drawn cart stands near the structure, attended by another figure in white garments. The presence of this cart introduces a sense of travel or departure, potentially signifying an involuntary relocation.
A heavy curtain drapes from the upper edge of the archway, partially obscuring the space beyond and creating a visual barrier between the figures within and the external environment. This element contributes to a feeling of enclosure and confinement. The lighting is uneven; it highlights the faces of the monks in the foreground while leaving the background somewhat shadowed, which directs attention towards the central interaction.
The color palette is muted, primarily consisting of earth tones – browns, creams, and grays – which lends a somber and contemplative atmosphere to the scene. The limited range of colors reinforces the feeling of restraint and solemnity.
Subtly, the painting seems to explore themes of authority, resistance, and perhaps forced movement or exile. The architectural framing suggests a transition point, a threshold between one state and another. The expressions on the monks’ faces hint at an internal conflict – a struggle between duty and empathy. The horse-drawn cart implies a journey undertaken against someones will, adding a layer of narrative complexity to the depiction.