Ежели нас упрекнут в фарисействе – Что ж, мы умрём без вины.
Лестница винтовая Каменная замшела, Чёрные вижу щели Между ступеней её.
Окрестно величье Египта – Или другой Империи, Макроимперии света, Что не уйдёт в забытьё.
Посвящение посвящённых Насколько оно возможно?
Вера для обречённых! – Представление это ложно.
За ступенями нижний зал – Ты должен его пройти, Чтобы подъём глаза Светом наполнил – пути.
Мистериален мир – Детство – как чистота, Наивность противу мессы Пола – и высота Мечтаний. И винтовая Лестница вверх ведёт, Пролётами нарастая, Рост души подъём и даёт.
Выгляни из окна – снег, Москва, фонари – Мистерия где дана? Не знаешь – не говори.
Мистерия сфер всегда – в нас, в наших душах она, Над головами нашими, Пейте полными чашами Мистериальный напиток. Сжигайте возможность улыбок, Серьёзна любовь К свету – Что кровь Первых – давно – христиан, Укреплявшая свет.
Вне мистерии нет Ничего. Жизнь вне её – воплощённый изъян.
The composition is structured within a rounded architectural frame, reminiscent of an apse or vault, creating a sense of sacred enclosure. At the apex of this space, two figures dominate: a male figure seated on a throne and a female figure positioned slightly to his left. The male figure, presumably Christ, extends his hand towards the female, who is receiving a crown. Both are enveloped in flowing robes of pale hues – white and gold respectively – that contribute to an atmosphere of ethereal grace and divine authority. A halo surrounds each head, further emphasizing their sanctity. Below this central scene, seven figures kneel or sit, arranged in a semi-circular formation. Each individual is identifiable by the distinctive habit of their religious order; these are clearly depictions of saints. Their gestures – hands raised in supplication or blessing – suggest reverence and participation in the coronation taking place above. The color palette for these lower figures is more restrained, utilizing browns, blacks, and muted tones that contrast with the luminosity of the upper scene. Each saint also possesses a halo, albeit smaller than those surrounding Christ and Mary. The artist’s use of light is significant. It emanates primarily from behind the central figures, illuminating them while casting the lower saints in a softer glow. This creates a visual hierarchy, directing the viewers attention to the divine act of coronation. The faces of all individuals are rendered with a degree of solemnity and serenity, conveying piety and devotion. Subtly, there is an emphasis on institutional representation. The inclusion of these specific saints – each associated with distinct orders or theological traditions – suggests a desire to legitimize or endorse the authority being bestowed upon Mary. It’s likely that this work served as more than just a devotional image; it functioned as a visual statement about religious order and patronage, reinforcing established hierarchies within the Church. The arrangement of the saints also implies a lineage of faith, connecting past spiritual leaders with the present moment of divine blessing.
This site exists due to advertising revenue. Turn off Adblock, please!
Random pics
09 The coronation of Mary, Saints Thomas of Aquin, Benedict, Dominic, Francis of Assisi, Peter the Martyr and Mark — Fra Angelico
Кому понравилось
Пожалуйста, подождите
На эту операцию может потребоваться несколько секунд. Информация появится в новом окне, если открытие новых окон не запрещено в настройках вашего браузера.
You need to login
Для работы с коллекциями – пожалуйста, войдите в аккаунт (open in new window).
COMMENTS: 1 Ответы
МИСТЕРИЯ
Грозные гроздья мистерий.
Соком полны
Ягоды действий.
Ежели нас упрекнут в фарисействе –
Что ж, мы умрём без вины.
Лестница винтовая
Каменная замшела,
Чёрные вижу щели
Между ступеней её.
Окрестно величье Египта –
Или другой Империи,
Макроимперии света,
Что не уйдёт в забытьё.
Посвящение посвящённых
Насколько оно возможно?
Вера для обречённых! –
Представление это ложно.
За ступенями нижний зал –
Ты должен его пройти,
Чтобы подъём глаза
Светом наполнил – пути.
Мистериален мир –
Детство – как чистота,
Наивность противу мессы
Пола – и высота
Мечтаний.
И винтовая
Лестница вверх ведёт,
Пролётами нарастая,
Рост души подъём и даёт.
Выгляни из окна – снег, Москва, фонари –
Мистерия где дана? Не знаешь – не говори.
Мистерия сфер всегда – в нас, в наших душах она,
Над головами нашими,
Пейте полными чашами
Мистериальный напиток.
Сжигайте возможность улыбок,
Серьёзна любовь
К свету –
Что кровь
Первых – давно – христиан,
Укреплявшая свет.
Вне мистерии нет
Ничего.
Жизнь вне её – воплощённый изъян.
You cannot comment Why?
Below this central scene, seven figures kneel or sit, arranged in a semi-circular formation. Each individual is identifiable by the distinctive habit of their religious order; these are clearly depictions of saints. Their gestures – hands raised in supplication or blessing – suggest reverence and participation in the coronation taking place above. The color palette for these lower figures is more restrained, utilizing browns, blacks, and muted tones that contrast with the luminosity of the upper scene. Each saint also possesses a halo, albeit smaller than those surrounding Christ and Mary.
The artist’s use of light is significant. It emanates primarily from behind the central figures, illuminating them while casting the lower saints in a softer glow. This creates a visual hierarchy, directing the viewers attention to the divine act of coronation. The faces of all individuals are rendered with a degree of solemnity and serenity, conveying piety and devotion.
Subtly, there is an emphasis on institutional representation. The inclusion of these specific saints – each associated with distinct orders or theological traditions – suggests a desire to legitimize or endorse the authority being bestowed upon Mary. It’s likely that this work served as more than just a devotional image; it functioned as a visual statement about religious order and patronage, reinforcing established hierarchies within the Church. The arrangement of the saints also implies a lineage of faith, connecting past spiritual leaders with the present moment of divine blessing.