The Two Fridas Frida Kahlo (1907-1954)
Frida Kahlo – The Two Fridas
Edit attribution
Download full size: 729×733 px (0,1 Mb)
Painter: Frida Kahlo
The painting "Two Fridas" was painted in 1939. The artist painted herself. The materials used to paint the work were canvas and oil, and the dimensions of the canvas are 173 by 173 centimeters. Currently, the painting is stored in Mexico City, at the Museum of Modern Art. The difficult fate of Frida Kahlo, the painting’s author, also left an imprint on her art. In her paintings, reality is painful, refracted and surreal.
Description of Frida Kahlo’s painting "Two Fridas"
The painting "Two Fridas" was painted in 1939. The artist painted herself. The materials used to paint the work were canvas and oil, and the dimensions of the canvas are 173 by 173 centimeters. Currently, the painting is stored in Mexico City, at the Museum of Modern Art.
The difficult fate of Frida Kahlo, the painting’s author, also left an imprint on her art. In her paintings, reality is painful, refracted and surreal. Frida creates her own reality, escaping into it from her real life and experiences, hiding from hardship and numerous diseases. Perhaps, to some extent, painting was for Frida Kahlo a healing tool to help her release what had been accumulating in her soul. In a way, Frida, from her own paintings, was an imaginary friend to herself.
Let’s take a look at the painting "The Two Fridas". It shows two women in festive attire sitting holding hands. Both women have the same face. Their breasts peep through, revealing to the viewer bright red hearts with severed arteries. One of the women is holding scissors and her snow-white dress is sprinkled with blood. In the background are thick black clouds.
It’s a grim picture, but the reason for its painting was not the most pleasant: Frida painted it under the impression of the break-up with her husband. Diego River was also a Mexican artist, and their relationship was stormy and vibrant, and going through a separation was very difficult for a woman. Kahlo said Diego was in love with one Frida and she became another, and she depicts both Fridas in this painting. One of them is Mexican, the other European, as you can tell from their dresses.
The painting "Two Fridas" is filled with pain, but at the same time it has great artistic value. The memorable images, the power of impact, the symbolism, all make it a true work of art.
Кому понравилось
Пожалуйста, подождите
На эту операцию может потребоваться несколько секунд.
Информация появится в новом окне,
если открытие новых окон не запрещено в настройках вашего браузера.
You need to login
Для работы с коллекциями – пожалуйста, войдите в аккаунт (open in new window).



















COMMENTS: 1 Ответы
Картина “Две Фриды” была написана Фридой Кало в 1939 году после развода с мужем Диего Ривера. На ней изображены две сдвоенные сидящие на скамейке женщины. Они держатся за руки, а сердца их соединены общей аортой.
Одна из дам одета в белое кружевное платье, в руках она держит окровавленные ножницы. Ее сердце видно через одежду – это вызывает боль. Возможно, она сама разрезала этот орган и врезалась в аорту, соединяющую ее с женщиной, сидящей рядом.
Вторая из героинь одета в красочную одежду: темно-синюю рубашку с золотым поясом и зеленую юбку, а в руках держит маленький амулет. В фоновом изображении можно увидеть интенсивно темно-синее небо, на котором собираются тучи.
Изображение Кало является визуальным анализом чувств, которые сопровождали художницу после расставания с мужем. Принцип композиции произведения является игрой сходства и контраста. Можно предположить, что мы имеем дело с конфронтацией образа Фриды из прошлого с ее действительным изображением. Женщина, одетая в цветное платье со здоровым сердцем – это аллегория духовного состояния художницы перед расставанием с Диего. Это лицо показано счастливым, что подчеркивает цвет ее платья, а также женщина держит в руках амулет, который символизирует благоприятный талисман.
Художница обращается здесь к родному быту и фольклору Мексики, где магия играет важную роль в формировании психоэмоциональной жизни человека. Без амулетов женщина не может обеспечить себе любовь возлюбленного. Каждое ее действие должны поддержать сверхъестественные силы.
В свою очередь, вторая Фрида – это женщина после переживаний. В ее руках уже нет магического амулета, здесь острые ножницы, которыми она причиняет себе боль, к тому же сильно ранит сердце и пересекает аорту, соединяющую ее с собой из прошлого.
Две фигуры служат Кало до появления ее финальной метаморфозы. Фрида показывает, что уже никогда не будет такой, как прежде, ее сердце наполнено болью, и она навсегда рассталась с прошлым. Этот факт дополнительно подчеркивается тревожной картиной неба, на котором собираются грозовые тучи. Темой изображения, таким образом, являются женские страдания из-за несчастной любви. Оказывается, она так захвачена этим чувством, что такая потеря равносильна потери прежней идентичности и внутренней жизни.
You cannot comment Why?
The Frida on the left wears a Victorian-style white lace dress, adorned with intricate embroidery. Her heart is open, and a surgical instrument in her hand is cutting a vein, from which blood drips onto her dress, staining it and a small dangling cage. This Frida appears to be the rejected Frida, the one unloved and perhaps the one deeply affected by pain.
The Frida on the right is dressed in a more contemporary, Mexican-inspired outfit, a blue blouse with yellow trim and a green skirt. Her heart is also exposed, but it is whole and intact. She holds a locket in her hand, possibly containing a miniaturized portrait of Diego Rivera, her tumultuous love. This Frida seems to represent the stronger version of herself, the one supported by love, or perhaps the one she wishes to be.
The stormy, cloud-filled background adds to the emotional intensity of the painting, reflecting the inner turmoil and emotional landscape of the artist. The two figures, despite their differences in attire and the state of their hearts, are linked by their shared humanity (and shared bloodline), and by their physical connection through their hands and the circulatory system.
The subtext of The Two Fridas is rich with interpretations related to duality, identity, heartbreak, and self-love. It is widely seen as a representation of Kahlos dual heritage (German father, Mexican mother), her fractured sense of self, and the profound emotional pain she experienced, particularly during her divorce from Diego Rivera. The painting explores the concept of a self divided, yet deeply interconnected, grappling with love, loss, and the enduring strength of the human spirit.