Raphael – Portrait of a Man, thought to be Francesco Maria della Rovere
1503-04. 48x35
Location: Uffizi gallery, Florence (Galleria degli Uffizi).
На эту операцию может потребоваться несколько секунд.
Информация появится в новом окне,
если открытие новых окон не запрещено в настройках вашего браузера.
Для работы с коллекциями – пожалуйста, войдите в аккаунт (open in new window).
Поделиться ссылкой в соцсетях:
COMMENTS: 1 Ответы
По сравнению с портретом Аньоло Дони – большая скованность форм, как головы, так и рук, как будто тот и этот портреты писали совершенно разные люди, ибо дата создания их одна и та же. Впечатление такое. Выводов не буду делать.
You cannot comment Why?
The subtext of this painting lies in its portrayal of wealth and status. The rich fabrics of the mans clothing, particularly the fur and patterned gold, signify his affluence. The red attire often symbolized power and nobility during the Renaissance. The fruit he holds could be interpreted in various ways, perhaps representing fertility, a symbolic offering, or even a horticultural interest. His direct gaze and composed demeanor suggest confidence and self-assurance, typical of a portrait intended to convey the subjects dignity and importance. The identification of the sitter as Francesco Maria della Rovere, a prominent Italian military leader and Duke, further reinforces the impression of power and high social standing.