Metropolitan Museum: part 1 – Asher Brown Durand - Ariadne
Asher Brown Durand: American, Jefferson, New Jersey 1796–1886 Maplewood, New Jersey After John Vanderlyn (American, Kingston, New York 1775–1852 Kingston, New York); ca. 1831–35; Oil on canvas; 17 1/8 x 19 3/8 in. (43.5 x 49.2 cm)
На эту операцию может потребоваться несколько секунд.
Информация появится в новом окне,
если открытие новых окон не запрещено в настройках вашего браузера.
Для работы с коллекциями – пожалуйста, войдите в аккаунт (open in new window).
Поделиться ссылкой в соцсетях:
COMMENTS: 3 Ответы
Эта картина приписана Джону Вандерлину в книге А. Д. Чегодаев Искусство США 1675-1975. Издательство Москва "Искусство" 1976 г. и в Большой Энциклопедии Кирилла и Мефодия за 2010 г. Числилась в Пенсильванской Академии художеств. Но это не так важно. США
Светлана, спасибо за информацию. Источник атрибутики - музей Метрополитен, возможно у них ошибка.
Светлана, это копия картины Вандерлина. Копию написал Дюран.
You cannot comment Why?
The background transitions from the dense foliage of trees on the left to an open vista on the right, revealing a serene body of water, possibly the sea, stretching towards a distant coastline with hills or mountains under a soft, glowing sky. The light suggests either dawn or dusk, casting a warm, ethereal glow on the landscape.
The subtext of the painting leans into themes of abandonment, vulnerability, and perhaps a dreamlike state. Ariadne is famously known for helping Theseus escape the Minotaur and then being abandoned by him on the island of Naxos. Her reclining, vulnerable pose can be interpreted as a representation of her sorrow, loneliness, or a profound detachment from the world as she sleeps, unaware of her predicament. The juxtaposition of her exposed, defenseless form with the vast, indifferent beauty of the natural landscape further emphasizes her solitude and the potential for both solace and desolation within nature. The painting captures a moment of quiet stillness, inviting contemplation on themes of love, betrayal, and the cyclical nature of myth and human emotion.