The premiere of "Romeo and Juliet" was successfully held at the Saratov Drama Theater Automatic translate
SARATOV. Last weekend, the Saratov theater-goers once again plunged into the atmosphere of the immortal poem of Shakespeare. Director Marina Glukhovskaya, whose work is well known to the Saratovites, presented her stage reading of the play “Romeo and Juliet” in the Saratov drama.
This season, the most famous of the tragedies written by the great playwright, Saratov artists turn for the second time. In early autumn, the events taking place in Verona were told in the Youth Theater to them. Kiseleva, where the plastic version of the play was created. On the stage of the drama theater of drama, Marina Glukhovskaya saw in the Shakespearean heroes of our contemporaries.
"Romeo and Juliet" and previously willingly put directors. At a press conference held before the start of the season, the theater’s artistic director Grigory Aredakov recalled previous productions, told that then the roles of the main characters were trusted by already established artists whose age was far from the true age of Shakespearean characters.
Young actors play in the new play of the Saratov drama. The creation of the image of Juliet was entrusted to a student of the Theater Institute. Sobinova, Catherine Dudchenko, and the role of Romeo appeared artist Maxim Loktionov. He is not much older than his partner. Although the plot of the play is familiar to almost everyone, the atmosphere created on the stage makes the audience completely immerse themselves in the events of this difficult story.
The magnificent musical accompaniment and the talented scenography of Yuri Namestnikov become one more advantage of the production. The Saratov audience, spoiled by tours of the capital’s theaters, considered this performance an excellent work of the director and the acting team, expressing their admiration for the long applause. This performance is surely waiting for a happy fate.
Ludmila Trautmane © Gallerix.ru
- Director Marina Glukhovskaya staged the play "The Cabal of the Holy." using the work of Bulgakov and Moliere
- Exhibition "Metamorphoses" by Irina Glukhovskaya at the Russian Academy of Arts
- Prokofiev’s ballet music in an anniversary set
- For three days in Velikogm Novgorod we got acquainted with the work of the Bolshoi Puppet Theater from St. Petersburg
- Kaluga Drama Theater opened the anniversary season with the musical performance "Romeo and Juliet"
- Romeo and Juliet from military Prague on the stage of the Omsk Musical Theater
- The original version of the tragedy "Romeo and Juliet" will see in Kaliningrad
- In Penza, waiting for the premiere of a new version of "Romeo and Juliet" Valery Belyakovich
COMMENTS: 1 Ответы
Захотелось свои пять копеек вставить, поскольку после просмотра было над чем подумать. Шла на Шекспира, согласно афиши. Нигде не было других анонсов – пародия на Шекспира, либо театральные ремейки Вестсайдской истории 1961 года, а может и Ромео и Джульетты 1996 года, ну там, где Ди Каприо... Ничего. Собиралась на встречу с прекрасным, в ушах уже звучала вступительная фраза "Две равно уважаемых семьи в Вероне, где встречают нас событья...", бал в доме Капулетти, сцена на балконе и т.п. Но встреча оказалась в несколько другом ключе. Креативность режиссера стала понятна сразу – по бутылкам с одноразовыми стаканчиками и трехярусным декорациям. Потом уже, после спектакля. пыталась вспомнить: что же особенно задело? Парис! Да-да. Парис. За что же его так? Да, он был не любим, но он был дворянин. Он был благороден и честен с Джульеттой. А здесь вывели откровенного подонка, который сначала – ввиду слишком зауженного костюма – начал внушать мысль о нетрадиционной сексуально ориентации (креативить – так креативить до конца!). Но нет, судя по тому, как бодро он гонялся на четвереньках за какой-то девицей, а потом пытался изнасиловать Джульетту прямо на столе в келье отца Лоренцо (ох уж эти режиссерские находки: бессмысленные и беспощадные!) – вроде, мужик. И даже жалко его как-то стало, когда уже идущий на пожизненное Ромео замочил его в финальной сцене железнодорожным фонарем. И совсем мне не понятен был замысел режиссера. когда Джульетта с диким смехом пожирала таблетки под песню "Как счастливы мы были" в исполнении Клавдии Шульженко. Меня спросили после спектакля: неужели только это было непонятно, а хоровое пение кормилицы и отца Лоренцо под аккомпанемент на аккордеоне папаши Монтекки в лужковской кепочке мне было понятно? А водка с солью, сопровождавшая первую встречу Ромео с Джульеттой понятно? Бедный... Парис
You cannot comment Why?