Ivan Ivanovich Shishkin – Coniferous Forest 144h98 1873, 5
На эту операцию может потребоваться несколько секунд.
Информация появится в новом окне,
если открытие новых окон не запрещено в настройках вашего браузера.
Для работы с коллекциями – пожалуйста, войдите в аккаунт (open in new window).
Поделиться ссылкой в соцсетях:
COMMENTS: 4 Ответы
Пожалуй, никто не смог бы донести до меня всю красоту хвойного леса, нежели И. И. Шишкин
Вот так просто – нарисовал кусочек леса. Как есть. Ничего не выдумывая. Даже с пнями свежесрубленных деревьев.
Не многим это дано. А Ивану Ивановичу дано в избытке.
Лишь одно слово могу сказать – восхитительно. Нет. Превосходно. Превосходней превосходного. Я учусь в художественной школе и буду стремиться и дальше к самосовершенствованию. Обязательно научусь так-же рисовать. Нет, не так-же. Так-же уже никому не удастся.
Ах, да. Хочу сказать спасибо администраторам и создателям сайта, за то, что создали его) Спасибо.
You cannot comment Why?
The foreground is characterized by a carpet of moss and fallen branches, punctuated by several tree stumps – a stark indication of human intervention within this natural setting. These stumps are not uniformly cut; some appear to have been felled with greater force than others, suggesting a process rather than a singular event. The ground itself slopes gently downwards, leading the eye deeper into the forests interior.
The artist employed a technique that emphasizes texture and detail in the immediate foreground – the moss appears almost tangible – while the background recedes into a generalized darkness. This creates a sense of depth and reinforces the feeling of being immersed within an expansive, impenetrable woodland. The lack of visible wildlife or human presence contributes to the overall impression of solitude and stillness.
Subtly, the painting conveys a narrative beyond mere depiction. The stumps are not merely compositional elements; they signify a disruption of the natural order – a consequence of exploitation. While the forest remains visually imposing, the evidence of logging introduces an element of melancholy and perhaps even foreboding. It is possible to interpret this as a commentary on humanity’s impact upon the environment, or a meditation on the cyclical nature of growth and decay within the wilderness. The subdued lighting and somber tones further amplify these underlying themes, evoking a sense of loss and quiet contemplation regarding the fragility of natural spaces.